|
|
Startpagina van Het Bildt |
|
|
| Tweede Kamer en provincie op het Bildt |
| Sint Anna-parochie,
maandag 8 feb. 2010 -
Op zaterdag 13 februari brengen het Friese Tweede Kamerlid Lutz Jacobi en de Friese gedeputeerde Jannewietske de Vries op uitnodiging van de plaatselijk afdeling van de PvdA, een bezoek aan de gemeente Het Bildt. Thema van deze bijeenkomst is de recreatieve en toeristische ontwikkeling van ons gebied in relatie tot de natuur- en milieubescherming Lutz Jacobi is PvdA woordvoerder in de Tweede Kamer op het gebied van natuur en milieu. Jannewietske de Vries is PvdA gedeputeerde van de provincie Friesland met o.a. toerisme en recreatie in haar portefeuille. Ons gebied, gelegen aan de rand van de Waddenzee, geplaatst op de lijst van Werelderfgoed(!)van UNESCO, kenmerkt zich door haar situering in een kwetsbaar gebied, waar het gaat om natuur en milieu. Daarnaast biedt ons gebied, juist door haar Waddenkust, haar rust en ruimte, grote mogelijkheden op het gebied van toerisme en recreatie! Op het eerste gezicht lijken deze twee gegevens strijdig met elkaar te zijn. Maar dat hoeft niet zo te zijn: de vraag is niet waarom het een het ander uitsluit, maar eerder hoe kun je het een doen, zonder het ander te laten! Een onderwerp waar veel over te zeggen is. De afdeling Het Bildt nodigt daarom ook iedereen, lid van de PvdA of niet, uit om met elkaar van gedachten te wisselen over dit onderwerp. Met een ieder zal een busreis gemaakt worden langs de Waddenkust, waarbij een bezoek gebracht wordt aan de verschillende, vanuit milieu- en toeristisch oogpunt belangrijke plaatsen in onze gemeente en waarover uitgebreid toelichting gegeven zal worden. Te noemen zijn: de beschermde status van het Waddengebied, projecten in het kader van de Noordelijke elfstedenroute en de ontwikkeling van het gebied rond Zwarte Haan. Na afloop van de tocht langs de Bildtdijken is iedereen bij wethouder Hans Kaper thuis uitgenodigd voor een kop snert. Er kan dan met Lutz , Jannewietske, wethouder Kaper en de raadsleden van de PvdA van gedachten gewisseld kan worden over deze onderwerpen. De bijeenkomst begint om 10.00 uur en duurt tot ongeveer 13.00 uur. Iedereen die belangstelling heeft is van harte welkom. U dient zich van te voren op te geven bij Jan Bakker tel. 0518-419931 of e-mail jan2bakker@msn.com, of bij Tineke van der Woude tel. 06-30108775 U wordt om 9.45 uur verwacht bij FrieVit, van Harenstraat 124, 9076BZ Sint Annaparochie waar de bus gereed staat. Voor mensen die niet beschikken over vervoer naar de opstapplaats, wordt vervoer geregeld. Hiervoor kunt u contact op nemen met Frans Hiemstra tel. 0518-421974 |
| maandag 8 feb. 2010 - 13:49 | |
| Hollander |
Een beetje lopen pronken met het Wad, maar als het op bescherming van je eigen erfgoed gaat, de bildtdijken, geven ze niet thuis.
Een discussie daarover is overgeslagen, een volksraadpleging niet nodig geacht. Met nieuwerwetse panden wordt de uitstraling verpest, door het toestaan van boerenbedrijfsterreinen het uitzicht. Fietsende toeristen op de dijken zijn nog altijd vogelvrij. Met de `Dolende Ridder` wordt goede sier gemaakt, maar als het om wat parkeerplaatsen gaat is men niet thuis. Gevolg, een verder Dolende Ridder. Breek me de bek niet open. |
| maandag 8 feb. 2010 - 17:49 | |
| NBB |
Jaaa hooor, het loopt weer tegen verkiezingstijd. Dan is het weer tijd voor de ludieke akties, politici bezoeken Friesland (want: we moeten samenwerken, dat is zéér belangrijk) gedeputeerden bezoeken het Bildt, nodigen de Bildtse burger uit, gezellig samen in een bus, plaatjes schietend (kijk maar uit) van het Bildtse landschap en na afloop samen snert eten. Ik ben het geleuter en bla-bla-bla meer dan zat. Het eenrichtingsverkeer gemeentehuis-Bildtse inwoners, een wanhopige burgervader: "moet het nu zo?" De man met de snor kun je tenminste nog eens aanschieten, als hij op zijn fiets door Sint Anne rijdt of zijn vrijwilligerswerk doet bij de Kringloopwinkel. En daarom stem ik Frije Biltkers. |
| Sint Annaparochie, dinsdag 9 feb. 2010 - 09:59 | |
| Stichting " De Barmhartige Samaritaan " homepage |
Onze Stichting sluit zich graag aan bij de woorden hierboven van NBB.
Gister( 08-02-2010 ) Marriette Hamer nog op het spreekgesoelte van, jawel, PIETER JELLES TROELSTRA te Burgum!!! Als er wat snert over is houdt onze stichting zich warm aanbevolen die gedoneerd te krijgen voor onze hongerdozen voor minderbedeelden in Gem. Het Bildt. Frije Bilkerts verdiend onze stem deze keer!!! |
| Sint Annaparochie, dinsdag 9 feb. 2010 - 10:25 | |
| Hollander |
De partij van sinterklaas, kerstman en paashaas bij elkaar.
Alle dorpen een MFC, een Campus en ga zo nog maar even door. Helaas een beetje ver van de werkelijkheid. Ook het Bildt krimpt. Froubuurt volgt in rap tempo de Westhoek op. De Syl volgt daarna. Strakke plannen waar dit soort zaken benoemd en in verwerkt worden zijn er niet. Niet bij die Frije Bilkert, maar ook niet bij de rest van het zootje. Men sluit de ogen en droomt van MFC`s en recreatie waar de euro`s vanaf vliegen. Een elfstedenroute waar straks anderhalve buitenbilkert en Auke overheen gaan varen. Het kost een paar centen, maar dan heb je ook wat. Wat levert het op? nul-komma-nop. |
| dinsdag 9 feb. 2010 - 10:54 | |
| Eerlijke kiezer |
Mooie sluiting: "Frije Bilkerts verdiend onze stem deze keer!!!" Ja, deze keer, anders niet. We gaan experimenteren. Misschien komen er wel daden vanuit woorden! Misschien ook niet. Dan experimenteren we verder...Vervolgens hebben onze bewoners hun geloofwaardigheid in de politiek helemaal kwijt! Dat willen we zeker!
Van deze reacties kan ik zien dat men met de maag denkt, in plaats van het hoofd. Snert is de belangrijkste wat vanuit deze advertentie gehaald wordt. Ik zal vragen: "Bent u jaloers of zo? Organiseer zelf dan iets ... |
| Het Bildt, dinsdag 9 feb. 2010 - 11:35 | |
| Stichting " De Barmhartige Samaritaan " homepage |
@ EERLIJKE KIEZER:Lekker de anoniemiteit in ' eerlijke kiezer '.
Niet eens het lef om kenbaar te maken wie u bent. Maar wij hebben wel een flauw vermoeden gelet op uw zinsbouw en spellingsfouten in de tekst. Wij experimenteren niet maar zijn slechts teleurgesteld in de PVDA en dat is in die kringen óók wel bekend. Bewoners zijn, i.p.v. hebben, hun geloofwaardigheid in de politiek al kwijt. Wij denken óók met het hoofd,het was wat cynisch bedoeld om de overgebleven snert op te vragen,en niet met de maag, het was geen advertentie, slechts een reactie,...ik ben in het geheel niet jaloers, waarom zou ik,ik heb hier lokaal al genoeg georganiseerd denk ik zo,als u zich kenbaar maakt met naam e.d. kan ik u de referenties doen toekomen hieromtrent. Ik wacht dus af 'ANONIEME EERLIJKE KIEZER'. |
| Sint Annaparochie , dinsdag 9 feb. 2010 - 14:01 | |
| Hollander |
Eerlijke kiezer, de geloofwaardigheid van dit setje bildtse raadsleden is allang weg. Elke maand kun je het stelletje ongeregeld live in vergadering zien.
Gebeurt er iets? De raad zet de "piket-paaltjes". Lachen, als het niet om te huilen was. Neem eens een handjevol uit de afgelopen periode: van Harenshuus, de vervuiling hoek Hollandse straat - Warmoesstraat die daar snel even onder het asfalt weggewerkt is. Een parkje bij het gemeentehuis. Een dammetje aan de Hemmema-weg. Handhaving. Ook zonder de vorst van afgelopen weken waren onze "geweldige" wegen al knudde. Afbraak "rode dorp". Geen zinnige ideevorming school Westhoek, boerenbedrijfsterreinen zonder bijbehorende ontsluiting, GVVP. Witte Klok. En wat nog staat te komen: datzelfde van Harenshuus, herbouw Beukelaer, een campus, een nieuw winkelcentrum met het vastlopen van "de hoek" als gevolg, verdwijnende middenstand, leegstand winkelpanden, leeglopende dorpen, afbraak rest "rode dorp", tekorten rond MFC Minnertsga, een dichtslibbende elfstedenroute met veel te dure aantakkingen, geldtekort onderhoud wegen, maar wel een rondweg om Sint Annaparochie. En wat doet de voltallige raad? Die zet "piket-paaltjes", en staan elkaar wat af te zeiken. |
| St.-Annaparochie, dinsdag 9 feb. 2010 - 15:19 | |
| Gohar Boonstra-Arakelyan homepage |
Beste Stichting " De Barmhartige Samaritaan " (sorry, uw naam lees ik niet hier),
Hollander, NBB …is LEKKER NIET ANNONIEM, hè?!!!!!!!! Toen ik deze vier reacties had gelezen, dacht ik meteen: “hoe denken mensen?…snert is het enige ding dat ze in deze advertentie (persbericht) gelezen hebben”. Er zijn zo veel problemen op het Bildt die we samen moeten oplossen, samenwerken en niet tegen elkaar cynische woorden uitspreken. Wij zijn niet op een oorlogsveld dat we elkaar alleen maar moeten schieten! Hoewel u weet wie ik ben, schrijf ik hierbij mijn naam en e-mailadres. Ik ben nooit bang geweest om mijn mening te geven en natuurlijk ben ik nu ook niet bang. U mag met mij inderdaad discussiëren, maar graag in eerlijke manier. Als u taalfouten in mijn stuk ziet, schrijf dat (geen probleem) maar vergeet niet de fouten van de anderen die de Nederlandse taal als moedertaal hebben (of naast de Bildtse of Friese taal vanaf hun geboorte geleerd hebben) … Met ‘eerlijke kiezer’ wou ik zeggen dat er eerlijke kiezers zijn (die ik ken) die deze gedachten zullen hebben. Ik heb geen behoefte om in deze manier ‘campagnes’ te voeren. Maar ik ben wel benieuwd wat u mij wilt LEREN. Ik ben leergierig; ik heb tenminste drie universitaire diploma’s en ik zal op prijs stellen, als u mij iets leert. De politiek is een spel en als ik speel, speel ik dan eerlijk. Dat is mijn overtuiging. Leugenaars bereiken uiteindelijk niets! Ik woon vanaf 2003 op het Bildt. Ik ben getrouwd met een echte Bilkert en ik voel me ook als Bilkert. Als Bilkert ben ik ook niet minder bezorgd wat er in de Bildtse politiek gebeurt. U zegt dat de kiezers niet meer geloven in de politiek. Dat is heel hard gezegd. U geeft ook schuld…Wie zat eerst bij de PvdA? Wie heeft het raadswerk van de PvdA onmogelijk gemaakt?... Ik heb bewondering voor Leendert Ferwerda, maar ik vergeet deze gebeurtenissen nooit! Van hem heb ik geleerd hoe een echte Bilkert denkt, hoe mooi het is om op het Bildt te wonen, hoe men reageert op allerlei gebeurtenissen etc. Ik wou hem beter bij de PvdA zien als Bildtse drijfkracht, maar helaas is het samenwerken niet altijd zo gemakkelijk, zoals men denkt. Ik zeg wat ik denk en ik ben open voor alle opmerkingen! EN volgens mij kunnen wij meer bereiken met het samenwerken dan met het ruziemaken. Zullen wij dat doen? Met vriendelijke groet, Gohar Boonstra-Arakelyan |
| ouwe-syl, dinsdag 9 feb. 2010 - 20:47 | |
| kirsten homepage |
Dankjewel Gohar voor dit nieuwe geluid!
Je hebt gelijk, de burger is de politiek. En dus wie snert wil zal snert krijgen ![]() |
| Sint Annaparochie, dinsdag 9 feb. 2010 - 22:09 | |
| Hollander |
Gohar, wie de Stichting " De Barmhartige Samaritaan " is moet voor een Sintannabuurster toch bekend zijn. Je mag je dan Bilkert voelen, je bent het duidelijk nog niet. Ik woon hier al meer dan 15 jaar, maar Bilkert ben je van geboorte. Al het andere is import en blijft voor de Bilkert ook import, of je hier nu 5, 15, 25 of 50 jaar woont. |
| woensdag 10 feb. 2010 - 11:10 | |
| Gohar Boonstra-Arakelyan |
Ja, klopt, wie?!!!!!!!!! Deze ‘één man’ stichting ken ik wel!!!!!!!!!!!
De Bilkerts willen dus dat er niemand ‘binnen’ het Bildt komt (eigen territorium!). Dat zegt u feitelijk. Als iemand zich Bilkert voelt (het maakt niet uit hier is geboren of niet) moeten de Bilkerts zeker blij voor zijn, toch? Helaas blijven de nieuwkomers ‘import’! Volgens mij is het nu de tijd om een beetje gastvrij te zijn. Ze willen of niet, voel ik me Bilkert (van me hart)! |
| Sint Annaparochie, woensdag 10 feb. 2010 - 11:57 | |
| Hollander |
Dat is de spijker op z'n kop. Kom niet aan het eigen territorium van een Bilkert.
Die wil zelf over zijn eigen gerechtigheid beslissen. In het klein, de Bildtse particulier wil over zijn eigen schuurtje/dakkapel/landbouwgrond kunnen beslissen en in het groot, bv. geen volksraadpleging over de dijkenbescherming want die verhipte import die daar woont zou eens ja kunnen zeggen. Daarom ook geen herindeling, want dan geef je zaken weg uit Bildtse handen. Met gastvrij heeft dat niet veel te maken, want dat is hij wel. |
| Sint Annaparochie, woensdag 10 feb. 2010 - 12:13 | |
| Kor Wijmenga ( Stichting " De Barmhartige Samaritaan ". homepage |
Geachte mevrouw Boonstra-Arakelyan, Beste Gohar,
Ten eerste wil ik u via deze weg bedanken voor uw uitvoerige reactie. U heeft gelijk, óók waar het gaat om Hollander & NBB ( N.N.= no'men ne'scio,"ik weet de naam niet").Aanduiding van een persoon die onbekend is of zijn naam niet noemen wil. Denkt u nou werkelijk dat snert het enige ding was wat ik in de advertentie gelezen had? Het gaat véél verder; vanuit de Gemeente(Politiek)is mijn Stichting nooit erkend.In 1998(lokale,regionale en landelijke aandacht van de media met oprichting voedselbank) niet en vervolgens wederom niet toen ik bezig was met een minima-vakantieproject.Tien caravans gedoneerd gekregen van particulieren om een mini(ma)camping te beginnen/beheren vanuit de Stichting! Het enige wat ik te horen kreeg van Burgemeester van der Werff destijds, het is al weer jaren terug nml.,ik citeer:" Daar zit al een projectontwikkelaar achteraan ".Hij doelde op het recreatieterreintje bij Zwarte Haan wat ik graag huren wilde van de Gemeente.Terugkomend nu dus op uw persbericht(advertentie):project ontwikkeling rond gebied Zwarte Haan!!!Ja kijk beste Gohar, ik denk dan:Hallo!Waar blijft die projectontwikkelaar nu in eens of ben ik destijds in het ootje genomen, begrijpt u??? Of speelde wellicht mee destijds dat minderbedeelden, die daar dan zo dus goedkoop vakantie konden vieren,weinig euries meebrengen om hier lokaal uit te geven?!Ik hou het daar maar op!Van samenwerking met mij vanuit de Gemeente is nooit sprake geweest mevrouw Boonstra!U stelt dat leugenaars in de politiek uiteindelijk niets bereiken maar ik wil u dan maar leren bij deze dat u zich daar vreselijk in vergist!Overigens, maar dat ter zijde;ik wacht nog steeds op een reactie van uw partij en/of Sytse Keizer op mijn vraag m.b.t. werkgelegenheid/werkloosheid op Het Bildt in relatie tot een krantenartikel NRC-Handelsblad waarin nogal wat leugens staan m.i.( reacties van Frije Bilkerts en WB heb ik al ontvangen )Resumé:begrijpt u wellicht nu mijn cynisme enigsinds waar het ging om die snert(steeds meer armoede in Het Bildt)...en waarom ik niet mee ga naar o.a.Zwarte Haan??? Ik zeg, net als u, óók wat ik denk maar mijn mening wordt vaak als afwijkend en onaangepast ervaren en daarom werd er vanuit de Gemeente nooit met mij samengewerkt! Het hele land zit overigens onder de voedselbanken waar ik 12 jaar terug voor waarschuwde dat dat gebeuren ging!!!Op wie moet ik dus jaloers zijn dan? Beleidsmakers,leugenaars? Dat zijn en waren de ruziemakers beste Gohar en niet ik, zoals de beeldvorming wellicht is ontstaan bij u en uw partij!!!Ik wil u nog wat leren en/of aanbevelen;maak van " uw Gemeente " een TRANSITIONGEMEENTE in het kader duurzaamheid, milieu,natuur,recreatie( lees uw bovenstaande persbericht ),...op mijn hulp hoeft u overigens niet te rekenen daarmee want ik hou het hier voor gezien! " Mijn wortels liggen in Het Bildt, de uwe in Armenie,...wat mij betreft maken ze er maar hutspot, of zoals u wilt, SNERT van!!!Hierbij dan nog een zeer interressante link en het ga U(persoonlijk)en uw partij goed!Met vriendelijke groet, Kor Wijmenga Stichting " De Barmhartige Samaritaan " Voorloper landelijke voedselbanken. LINK:www.transitiontowns.nl |
| woensdag 10 feb. 2010 - 14:44 | |
| Gohar Boonstra-Arakelyan |
Ik dank iedereen die mij geschreven heeft en mij iets geleerd heeft! Dat vind ik belangrijk!
Voor Hollander (sorry echte naam ken ik niet) wil ik zeggen…klopt, iedereen wil over zijn of haar eigen huis beslissen. Daar is er niets mis mee, toch? Alleen wonen er (in dit ‘huis’) ook andere mensen, behalve ‘Bilkerts’…Voor mij is de definitie van ‘Bilkert’ blijft nog steeds: “Degene die zich Bilkert VOELT en affiniteit met dit gebied heeft”. Om deze discussie even kort af te sluiten, wil ik hierbij het volgende schrijven. Iedereen heeft zijn of haar eigen mening. Het kan nooit zijn dat we over alles (zelfs over een klein punt) eens worden. Maar we moeten nooit onze moed opgeven. Als wij positief blijven (ondanks alle meningverschillen en negatieve gebeurtenissen), komt de erkenning uiteindelijk bovenop. Ik wil mijn betoog afsluiten met een citaat uit de Bijbel: “Alle zichtbare dingen zijn tijdelijk, maar de dingen die nu nog niet zichtbaar zijn, zullen eeuwig blijven”. (2 Corinthiërs 4:18) |
| Sint Annaparochie , woensdag 10 feb. 2010 - 16:17 | |
| Hollander |
Gohar, "Daar is niets mis mee", misschien niet waar jij vandaan komt, maar hier in NL bestaan regels en wetten, om rechten van buren en andere belangen te beschermen. En daar wenst de Bilkert zich onderuit te draaien met z'n zgn. eigen beslisrecht. |
| Sint Anna, woensdag 10 feb. 2010 - 16:52 | |
| Kr Wimenga homepage |
@ Gohar:...ik sluit hierbij ook de discussie af, te druk met mijn stichting,met de volgende woorden:"Zalig de barmhartigen want hen zal barmhartigheid geschieden binnenkort ".
...met de meeste hoogachting, K.R.Wijmenga |
| ouwe-syl, donderdag 11 feb. 2010 - 00:31 | |
| kirsten homepage |
kor, dankje voor de link www.transitiontowns.nl
gemopper inspireert niet, maar zo'n linkje wel. |
| donderdag 11 feb. 2010 - 10:43 | |
| sjoke |
Inderdaad, een inspirerende site. Kor, bedankt. Allemaal even surfen naar www.transitiontowns.nl en dan "op saturdagoffen metnander de bus in". |
| donderdag 11 feb. 2010 - 11:14 | |
| Klaas |
gaat dit wel door, want het wordt immers maar net boven 0 graden, meende dat dit te koud was voor PVDA |
| Sint Annaparochie, donderdag 11 feb. 2010 - 11:15 | |
| Kor Wijmenga homepage |
...@Sjoke;in tegenstelling tot eerdere berichtgeving(ik sluit hierbij óók de discussie af)Sjoke Wassenaar ist niet??? Metnander de bus in? Dat wordt wel erg vol dan! Of komt er een ' airbus ?'
@Gohar;De betrokkenheid bij de geringsten van een samenleving komt voort uit de roeping die het hart van het evangelie vormt; Voorwaar ik zeg U, in zoverre gij dat aan één van mijn minste broeders hebt gedaan hebt gij het mij gedaan. MATTHEÚS 25,40 (...nog even verder discussiéren Mevr. Boonstra op Bildtweb? ) Groetnis Kor. |
| Sint Anna, donderdag 11 feb. 2010 - 11:18 | |
| Kor Wijmenga homepage |
@ Klaas. En al weer een N.N.!!!
Klaas Dankert toch niet deze keer? Of Sunderklaas, de Frije Bilkert??? Ha,ha! |
| Sint Annaparochie, donderdag 11 feb. 2010 - 11:48 | |
| Kor Wijmenga homepage |
@Kirsten, @Sjoke e.a.,
Met betrekking tot de nieuwjaarstoespraak van Burgemeester van der Werff( Duurzaamheid, Milieu e.d. )heb ik onlangs hem het Transitiehandboek van Rob Hopkins in bruikleen doen toekomen. De Burgemeester heeft hier reeds kennis van genomen en ik citeer hem hierbij: " Beste Kor, Hartelijk dank dat ik dit boek mocht inzien. Ik heb het (gedeeltelijk) gelezen en ben onder de indruk van de hoop, de creativiteit en de visie die hieruit spreekt. Ik heb de adressen genoteerd, zodat ik de beweging kan blijven volgen. Nogmaals dank en het ga je goed"!Aucke van der Werff Ik zou zeggen Sjoke & Kirsten:AAN DE SLAG DAMES HIERMEDE!!! HET BILDT:EERSTE TRANSITIONPLATTELANDSGEMEENTE IN NEDERLAND!!! (KLINKT WEL LEUK NIETWAAR???) |
| donderdag 11 feb. 2010 - 13:02 | |
| Hollander |
Kirsten, wetten, regels, geld inspireren idd niet zo erg, maar zijn wel de politieke realiteit.
Klaas, allemaal zo'n mooi rood sjaaltje om, nog wat socialistische warmte, dan komt het helemaal goed. Iedereen wil hier kennelijk evangelie rondstrooien, daar begin ik niet aan, hier een stukje uit de Internationale: De staat verdrukt, de wet is logen, De rijkaard leeft zelfzuchtig voort; Tot 't merg wordt d' arme uitgezogen En zijn recht is een ijdel woord Kor weet er alles van, de gemiddelde Bilkert behoort nog steeds tot d' armen. |
| Sint Annaparochie, vrijdag 12 feb. 2010 - 09:10 | |
| Kor Wijmenga homepage |
@Hollander:
...DE WOEDE VAN DE ARMOEDE, Je zag het in de ogen In de blik van de bedelaars In de zweren van de kreupelen De woede van de armoede In de schreeuw van de moeder In de schaamte van de vader In het verzet van de zoon De woede van de armoede De woede van de armoede Doe je ogen dicht De woede van de armoede Is geen gezicht De woede van de armoede Wat kun je doen De woede van de armoede In het gejank van de honden In de modder van de straten Op de vuilnisbelt aan de rand van de stad De woede van de armoede In het rottende vlees in de zon In de ogen van de bange ratten In de onvruchtbaarheid van het land De woede van de armoede De woede van de armoede Doe je ogen dicht De woede van de armoede Is geen gezicht De woede van de armoede Wat kun je doen De woede van de armoede In de uitputting van de grijsaard In de uitbuiting van de arbeiders In de luiheid van de rijken De woede van de armoede In het onrecht in de derde wereld In de angst van de toerist In het schuldgevoel van de getuige De woede van de armoede In de machteloosheid van de helpende hand In de uitzichtloosheid van de toekomst In de last van het verleden De woede van de armoede In het verzet van de vrijheidsstrijder In de wreedheid van de dictator In naam van GOD De woede van de armoede. P.S. Wat in de politiek eens nodig zou moeten gebeuren: EEN MACHTSHONGERSTAKING!!!( De machteloosheid van mijn verstand in confrontatie met de hardnekkige absurditeit van de realiteit, vind ik verbijsterend ) @Kirsten & Sjoke, Het wil mij voorkomen wanneer u er werk van maakt om van de Gemeente Het Bildt een TRANSITIONGEMEENTE te maken, dat u tevens daarmee een behoorlijke kans hebt om voor de stimuleringsprijs in aanmerking te komen voor het meest vernieuwende,duurzame plan; de Bildtse Innovatieprijs!!!( Het Bildt als gidsland voor een duurzame wereld ) Criteria daarvoor? Wordt aan gewerkt!!! |
| Sint Annaparochie, vrijdag 12 feb. 2010 - 11:23 | |
| Kor Wijmenga homepage |
@ Gohar,
Beste Gohar, Omdat u bekend heeft gemaakt wie u bent hierbij dan ter completering nog even wat ik zoal,maar dat wist u waarschijnlijk niet,georganiseerd heb in Het Bildt (o.a. ): Kerstshow(Ons Huis)t.b.v. Soc.Cultureel werk in het verleden. Reisje naar de Zwarte Markt(Beverwijk)voor Vluchtelingen & asielzoekers toen ik Vluchtelingenwerk deed( 7 jaar!!! ) Organisator/Initiatiefnemer Multicultureel Festival(Ons Huis)in samenwerking met de sectie ontwikkelingssamenwerking Gem. Het Bildt & Wereldwinkel(...waar ik tevens de medeoprichter ben) Kerstrestaurant voor minima in Het Bildt i.v.m. tien jarig bestaan Stichting(geen deelnemers uit Het Bildt, wel opgave van daarbuiten) Buiten Het Bildt rganisator Bluesfestival(Franeker, 2006)
Op dit moment organiseer ik weer wat(dus nee,...ik ben/was niet jaloers) Ik wens u hierbij morgen een heilzame dag en véél wijsheid toe, met alle respect en de meeste hoogachting, bildtse groetnis, Kor Wijmenga. |
| vrijdag 12 feb. 2010 - 15:42 | |
| Els Tuinhof |
Hallo allemaal!
Kor, bedankt voor de link en het aanzwengelen van deze discussie! Wat zou het mooi zijn om zoiets voor elkaar te krijgen! Back to basic! Kiezen voor duurzaamheid met een uitroepteken. Maar ook: Je niet gek laten maken door de overvloed, duizenden keuzes, verstikkende systemen & regels die mensen beperken en/of in een hokje plaatsen. Eerlijke voeding, genoeg voor iedereen en terug naar de menselijke maat! Ontwikkeling van Vrije Energie : niet belastend voor de natuur en gratis! http://nulpuntenergie.net/index.php http://www.vrijeenergiemachine.nl/ en voor de vrije geesten onder ons (maar zijn we dat niet allemaal?) http://www.pateo.nl/PDF/VrijeEnergie.pdf Zo maar wat kreten die bij me te binnen schieten. Is dit Utopia of haalbare kaart? Laten we een eerste stap zetten om op een andere manier met elkaar en met de aarde om te gaan. Vanuit eerlijkheid en respect , een échte Fair-trade gemeente waarin men elkaar DAADwerkelijk helpt en ondersteunt. Een project is zo gestart, ieder kan het voor zich doen (ook mooi!) maar een sterker effect heeft het als het samen gedaan wordt. Volgens mij een beweging met toekomst! Samen kunnen we veel meer dan je denkt! Sjoke en Kirsten: ik doe mee! Wie nog meer? http://www.ekodoarpfryslan.nl/images/stories/pdf_ecodoarp_fryslan/ekodoarp-fryslan.pdf http://www.earthpo.com/concepten.html |
| Sint Annaparochie, maandag 15 feb. 2010 - 19:59 | |
| Kor Wijmenga homepage |
@ELS- Jammer Els dat de discussie gestopt is, althans tot nu toe, maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat voornoemde dames het niet meer volgen(...)
Afijn, geduld is een schone zaak zullen we maar zeggen en de criteria om in aanmerking te komen voor de stimuleringsprjs(zie boven eerdere berichtgeving)zullen omstreeks juni/juli a.s.bekend zijn heb ik uit betrouwbare bron vernomen. |
| St Anne, woensdag 17 feb. 2010 - 10:19 | |
| Els Tuinhof |
Ja, maar dit zijn ontwikkelingen die niet zijn te stoppen.
Daar geloof ik heilig in. Het besef komt meer en meer en zal mensen gaan verbinden. Veel mensen zijn al op hun eigen manier bezig en dat is prachtig! Nieuwe technologien die het milieu vervuilen komen eraan, zie ook: http://www.nu.nl/economie/2186015/goedkope-biobrandstof-komst.html Het zou mooi zijn om deze gemeente als "voorloper" of "ontwikkelaar" op het gebied van duurzaamheid te zien. Volgens mij leent Het Bildt zich daar uitstekend voor! |
| SINT ANNE, woensdag 17 feb. 2010 - 19:56 | |
| Kor Wijmenga homepage |
@ Els & ge-interesseerden,
http://nl.odemagazine.com/doc/0033/economie-alsof-mensen-ertoe-doen/3 ...en sneller via;mijn homepage pagina 1. ( meer interresante links ) klik links bij dit bericht voor gegevens. |
:) = ![]() *) = ![]() ;) = ![]() :O = ![]() :z = ![]() :Z = ![]() B-) = ![]() 8-) = ![]() (8> = ![]() :Y) = ![]() ;( = ![]() :,( = ![]() K) = ![]() *; = ![]() :{ = ![]() :X = ![]() }) = ![]() |:( = ![]() :? = ![]() |
|